Škoda ztrácí v Číně a Indii, ale získává v západní Evropě

287
Škoda Auto
Foto: Škoda Auto

Škoda Auto od začátku roku dodala zákazníkům 913 700 vozů. Což je o 25 400 méně vozů, než dodala zákazníkům loni. Na vině celkového poklesu dodávek o 2,7 procenta je zejména propad čínského a indického trhu.  

V Číně, na svém největším trhu, dodala Škoda za první tři čtvrtletí letošního roku zákazníkům 194 500 vozů. To je ve srovnání s loňským rokem pokles dodávek o 22,3 %. Podle zástupců automobilky se čínský trh i nadále vyznačuje obecnou zdrženlivostí a nejistotou. Škodovka boj o tamější zákazníky přesto nevzdává. Na listopad v Číně chystá představení nového modelu KAMIQ GT.

Dodávky vozů značky Škoda za první tři čtvrtletí roku 2019:
  • Škoda Octavia [268 900 vozů; -9,6 % oproti 2018]
  • Škoda Fabia [139 500 vozů; -6,0 % oproti 2018]
  • Škoda Kodiaq [120 700 vozů; +9,7 % oproti 2018]
  • Škoda Karoq [111 200 vozů; +39,1 % oproti 2018]
  • Škoda Rapid [109 800 vozů; -24,7 % oproti 2018]
  • Škoda Superb [77 100 vozů; -25,6 % oproti 2018]
  • Škoda Kamiq [35 600 vozů; +232,7 % oproti 2018]
  • Škoda Citigo [prodej pouze v Evropě: 30 000 vozů; -0,7 % oproti 2018]
  • Škoda Scala [21 000; –]

Pokles automobilka zaznamenala i v Indii, kam od ledna do září dodala 10 800 vozů.  Ve srovnání s loňským výsledkem to je pokles o 14,9 %. Loni do Indie automobilka od ledna do září dodala 12 600 vozů.

Nárůsty dodávek v Evropě

Zatímco na čínském a indickém trhu se plně projevuje hospodářský útlum, na evropských trzích a v Rusku se Škodě Auto daří navyšovat dodávky. Na trzích mimo Čínu tak automobilka zaznamenala nárůst dodávek o 4,4 % [719 300 vozů].

„Díky značnému růstu v Evropě a v Rusku se nám podařilo kompenzovat aktuální vývoj v Číně,“ uvedl člen představenstva Škoda Auto za oblast prodeje a marketingu Alain Favey.

Dodává, že prodej vozů v Evropě by mělo v budoucích měsících podpořit i uvedení nového městského SUV KAMIQ.

Fakt je, že do zemí východní Evropy automobilka navýšila dodávky o 10,6 %, do zemí západní Evropy o 6,8 procenta a do Ruska o rovných sedm procent.

Ve střední a západní Evropě

Do zemí střední Evropy dodala automobilka za prvních devět měsíců roku zákazníkům 159 500 vozů. S mírným poklesem [-0,8 %] tak udržela takřka stejný objem jako loni.

Na českém trhu dodala 70 300 vozů. To je v porovnání s loňským rokem pokles o 2,7 %. Oproti loňsku ale zvýšila [+5,4 %] dodávky [5 900 vozů] například zákazníkům ve Slovinsku či v Chorvatsku o 6,3 % na 4 800 vozů.

V západní Evropě zvýšila automobilka své dodávky zákazníkům za první tři čtvrtletí o 6,8 % na 397 300 vozů.

V Německu, na svém druhém největším trhu, zaznamenala za prvních devět měsíců letošního roku 146 300 dodávek vozů zákazníkům. Což je nárůst o 9,9 %.

Automobilka dále zaznamenala dvouciferný růst ve Francii [26 400 vozů; +12,1 %] a v Rakousku [22 100 vozů; +12,0 %]. Dále pak ve Švýcarsku [16 500 vozů; +31,2 %] a v Nizozemsku [14 400 vozů; +12,5 %]. Významný nárůst zaznamenala ale například i v Dánsku [12 100 vozů; +19,5 %].

Ve východní Evropě a Rusku

Ve východní Evropě dodala Škodovka od ledna do září zákazníkům 37 200 vozů a zaznamenala nárůst o 10,6 %. Dvouciferný růst evidovala v Srbsku [5 900 vozů; +16,5 %] nebo na Ukrajině [4 200 vozů; +13,3 %]. Dodávky navýšila ale i v Bulharsku [3 600 vozů; +18,5 %] a v Kazachstánu [800 vozů; +56,3 %].

V Rusku dodala Škodovka za první tři čtvrtletí svým zákazníkům 61 500 vozů, což oproti loňskému roku představuje nárůst o 7,0 %. Loni do Ruska dodala 57 500 vozů.

–DNA–

KOMENTÁŘ

Please enter your comment!
Please enter your name here