Pro rozvoj elektromobility v ČR jsou dle odborníků klíčové tři faktory. Rozšíření sítě nabíjecích a plnicích stanic, podpora státu při nákupu vozů s alternativními pohony a chvíle, kdy ŠKODA AUTO vrhne na trh první elektromobily. A to se právě blíží, protože Škodovka včera rozjela sériovou výrobu elektromobilu CITIGOᵉ iV.

V bratislavském závodě Volkswagen sjel z výrobní linky první seriově vyrobený elektromobil Škoda CITIGOᵉ iV. Jde o první bezemisní pětidveřovou městskou Škodovku s bateriovým elektrickým pohonem.

 „CITIGOᵉ iV je prvním modelem naší značky s čistě bateriovým pohonem a přesvědčí mnoha praktickými přednostmi i velmi vysokou kvalitou,“ říká člen představenstva automobilky zodpovědný za výrobu a logistiku Michael Oeljeklaus.

Dojezd modelu CITIGOᵉ iV za podmínek blízkých běžné praxi dosahuje až 260 kilometrů. Nabíjení na rychlonabíjecí stanici trvá cca hodinu. Cena auta začíná na 429 900 korunách. V ČR pak automobilka dává při nákupu vozu bonus ve výši 30 000 korun. Příspěvek lze dle automobilky využít třeba na instalaci wallboxu k domácímu nabíjení baterie.

Co je CITIGOᵉ iV

ŠKODA nabízí model CITIGOᵉ iV výhradně v pětidveřovém provedení a ve výbavovém stupni Style. Vůz jako zdroj energie používá bezemisní městský vůz lithium-iontovou baterii o využitelné kapacitě 32,2 kWh. Ta napájí elektrický motor o výkonu 61 kW [83 k], jehož  točivý moment o hodnotě 212 Nm je k dispozici již při rozjezdu.

CITIGOᵉ iV s pohonem předních kol se tak z 0 na 100 km/h rozjede za 12,3 vteřiny. Zrychlení z 60 na 100 km/h zvládne za 7,3 vteřiny. Maximální rychlost vozu činí 130 km/h.

Podle zástupců automobilky je CITIGOᵉ iV dokonale uzpůsobeno pro jízdy po městě. Při rozměrech – délce 3 597 mm a šířce 1 645 mm – nabídne prostor i pro čtyři osoby. Objem zavazadlového prostoru je 250 litrů, po sklopením opěradla zadních sedadel 923 litrů.

Co je Superb iV

Druhým elektrickým autem automobilky ŠKODA AUTO je Superb iV, který ovšem není čistým elektromobilem, ale vozem typu plug-in hybrid. To znamená, že v sobě kombinuje benzinový přeplňovaný agregát 1.4 TSI s elektromotorem.

Komplexní výkon celého pohonného ústrojí činí 218 koní a čistě na elektřinu [baterie 13 kWh] auto ujede až 56 kilometrů. Po započtení dojezdu na benzin auto tak ujede až 930 kilometrů. Baterii lze z nástěnné domácí nabíječky nabít za cca 3,5 hodiny, z obyčejné zásuvky za cca 5,5 hodiny.

Cena Superbu iV je nastavena na 876 900 korun za výbavový stupeň Ambition. Objednat lze také vyšší stupeň Style, luxusně pojatý L & K, ale i Sportline. Sériovou výrobu Škoda Auto zahájila letos 18. září v tuzemském závodě v Kvasinách, kde se vyrábí na stejné výrobní lince jako vozy Škoda Superb se spalovacími motory.

KOMENTÁŘ

Please enter your comment!
Please enter your name here