Státní agentura CzechTrade připravila pro české firmy živé Exportní online semináře s jejími řediteli zahraničních kanceláří. První online seminář agentura odvysílá na svém webu již dnes [7.4.] od 14:00 do 15:30. Zaměřen bude na možnosti českých firem v Německu.
Online semináře povedou ředitelé zahraničních kanceláří CzechTrade. Obsah bude zaměřen na aktuální zpravodajství a praktické informace pro české firmy. Hostem každého semináře bude také zástupce společnosti, která ve spolupráci s CzechTrade exportuje do daného regionu. Aktuální odborná témata představí i odborníci na danou oblast. Českým podnikatelům přiblíží například právní problematiky exportu, finanční nástroje, digitální marketing, udržitelný design a inovativní materiály či ekonomické pohledy a prognózy.
První online seminář se zaměří na Německo
Konání prvního Exportního online semináře je naplánované na úterý 7. dubna a účastníkům přinese informace ohledně aktuálních možností exportu do Německa. Vše bude vysíláno živě z kanceláře CzechTrade v Düsseldorfu pod vedením Adama Jareše. Hostujícím přednášejícím bude generální ředitel firmy Fortell, pan Filip Ambrož.
„Kromě již zmíněných aktualit a tipů se exportéři dozvědí i o možnostech online expanze na německý trh a o rozdílech, které mohou očekávat oproti trhu českému,“ říká generální ředitel agentury CzechTrade Radomil Doležal.
Dodal, že do semináře je možné se aktivně zapojit, pokládat dotazy prostřednictvím chatu i napřímo, nebo být pasivním posluchačem. Podle něj české firmy touto formou získají aktuální informace ze zahraničních trhů, podporu pro svůj export a také vhled do aktuálních odborných témat.
Výhody online seminářů v režii CzechTrade
Podle vyjádření agentury CzechTrade výhodou těchto seminářů bude jejich krátký formát. Ten se bude pohybovat mezi jednou až dvěma hodinami. Zúčastnit se těchto seminářů přitom může každý s připojením k internetu, a to zcela zdarma.
„Účastníci uvidí na obrazovce svého PC, notebooku či telefonu nejen přednášejícího, ale zároveň budou moci sledovat obsah jeho monitoru s připravenou prezentací a jinými doprovodnými materiály,“ upřesnil Radomil Doležal.
Klíčovým obsah seminářů s exportéry bude současná ekonomická situace v dané zemi. Dále dopady pandemie na zahraniční obchod, aktuální exportní možnosti a předpokládané expanze s důrazem na konkrétní průmyslové obory. Další seminář s Petrem Jurčíkem se uskuteční ve středu 15. dubna na téma export do Kazachstánu a Kyrgyzstánu. Dodejme, že nyní CzechTrade a CzechInvest i poskytují exportérům poradenství zdarma.
–DNA–