Equa bank začala nabízet odložené platby pro e-nákupy

297
Equa_bank
Foto: Pixabay.com

Equa bank začala jako první česká banka poskytovat odložené platby pro nákupy v e-shopech. Služba PlatímPak umožňuje nakupovat na internetu, ale zboží zaplatit kdykoli do 30 dnů od nákupu. Pokud kupující bance zboží nezaplatí, načerpá od ní úvěr, který mu nákup již prodraží. Jinak je ale služba zdarma.

Podle zástupců banky je nová služba pro všechny, tedy i neklienty Equa bank. Funguje tak, že zákazník e-shopu si službu banky zvolí při nákupu jako platební metodu. Zadá nezbytné minimum údajů a vyčká 30 až 60 vteřin, zda mu Equa bank financování nákupu schválí. Pokud mu banka platbu schválí, banka následně uhradí zboží přímo obchodníkovi. Klientovi pak [zároveň] pošle e-mail s informací, že jeho objednávka na e-shopu byla uhrazena, včetně dalších platební instrukcí.

„V tuto chvíli nabízí naši službu asi tři desítky e-shopů. Dalších 200 obchodů postupně službu implementuje. Do konce roku chceme nabízet odloženou platbu v jednotkách tisíců e-shopů,“ uvedla pro FinTag.cz mluvčí banky Markéta Dvořáčková.

Dodává, že problém při využívání služby není ani u neklientů banky, protože ta má dost nástrojů na to, aby si ověřila bonitu klienta i jiné banky během několika mála desítek vteřin. Služba je zdarma, zákazník tak zaplatí pouze cenu objednávky. Odloženou platbou lze zaplatit zboží až do výše 25 000 Kč na jeden nákup, a to i opakovaně.

Co se děje pak

Poté, kdy platbu banka kupujícímu schválí, kupující dostane zboží, které si může prohlédnout a zkontrolovat. Zboží buď vrátí, nebo si ho ponechá a zaplatí ho Equa bank do 30 dnů. Pokud zákazník e-shopu nezaplatí objednávku do 30 dnů, může požádat o převedení na pravidelné měsíční splátky a neuhrazená platba se převede na spotřebitelský úvěr. Equa bank uplatňuje úroky od 3,9 % p.a.

„Platební metoda PlatímPak odbourává dosud přežívající psychologické bariéry pro placení v e-shopech, kdy zákazníci buď nechtějí zadávat na internetu číslo karty, nebo nechtějí platit předem před obdržením zboží. To vše odložená platba řeší,“ říká ředitel retailového bankovnictví Equa bank Ondřej Hák.

Platby mobilem a hodinkami rostou. Čeká se už jen na prsten

Tyto bariéry jsou podle něj i příčinou, proč je u českých spotřebitelů tolik oblíbená platba na dobírku. Ta má však podle odborníků mnoho nevýhod jak pro prodávající, tak pro kupující.

„Předpokládáme, že se v budoucnu český trh začne blížit například německému, kde odložené platby tvoří 30-40 procent plateb v e-commerce. A postupně tato metoda nahradí i u nás dobírku,“ tvrdí Ondřej Hák.

Výhodné i pro e-shopy, tvrdí Equa bank

Služba je dle zástupců banky výhodná jak pro zákazníky, tak i pro samotné e-shopy. Jim přináší totiž možnost růstu počtu zákazníků bez rizika nezaplacení. Implementace technologie je zdarma, stejně jako provoz. Aplikace navíc nabízí i přehledné zobrazení a administraci objednávek.

„Nabídkou odložené platby pro e-shopy rozšířila Equa bank svoje služby v oblasti digitálního bankovnictví. Například jen za první tři měsíce letošního roku jsme prodali více než dvě třetiny všech našich produktů digitálně,“ říká Markéta Dvořáčková.

Sázka na technologie se podle ní Equa bank vyplácí i z hlediska jejího podnikání. Ke konci 1. čtvrtletí 2020 se bilanční suma banky v meziročním srovnání zvýšila o 20 procent na 67 miliard korun. Celkový objem úvěrů se zvýšil o 14 procent a dosáhl úrovně 48 miliard korun. Objem vkladů vzrostl ke konci prvního čtvrtletí o 19 procent na 58 miliard korun. Čistý zisk Equa bank ke konci letošního 1. čtvrtletí se zvýšil o 13 procent na 129 milionů korun. Konsolidovaný zisk vzrostl meziročně o 20 procent na 122 milionů korun.

Výsledky Equa bank k 31. 3. 2020 dle mezinárodních účetních standardů [IFRS]
  K 31/3/20 K 31/3/19 Změna v % meziročně
Aktiva celkem [mil. Kč] 67 834 56 377 20 %
Úvěry klientům [mil. Kč] 47 730 41 879 14 %
Vklady klientů [mil. Kč] 58 051 48 917 19 %
Vlastní kapitál [mil. Kč] 5 574 5 131 9 %
Provozní výnosy [mil. Kč] 505 468 8 %
Zisk před zdaněním [mil. Kč] 160 141 13 %
Čistý zisk [mil. Kč] 129 114 13 %
Konsolid. čistý zisk [mil. Kč] 122 102 20 %
Počet klientů 436 000 381 000 14 %

[Pozn.: předběžné neauditované výsledky. Zdroj: Equa bank]

–DNA–

1 komentář

  1. Za mě je to fakt dobrý nápad. Už se mi bohužel stalo, že jsem si něco objednala a nedorazilo to..a to i přes kladné recenze eshopu. Chvíli jsem to řešila, ale byl to zahraniční web a pak jsem to vzdala, takže za mě super Equa!

KOMENTÁŘ

Please enter your comment!
Please enter your name here