Bezmála miliardu korun činil v prvním pololetí obrat skupiny Packeta, která vlastní Zásilkovnu. Skupina tak zaznamenala 118% růst obratu. CEO skupiny Simona Kijonková avšak i přesto upozorňuje na význam ceny za přepravu zboží zakoupeného na internetu.
Za výrazným nárůstem obratu a množstvím přepravených zásilek [14,5 zásilek/103% růst] stojí podle zástupců skupiny především stále rostoucí trh e-commerce, který navíc urychlila pandemie koronaviru. To platí pro Českou republiku i všechny evropské trhy. Jak vyplývá ze zkušeností skupiny, kterou tvoří 14 firem, z nichž osm z nich působí mimo ČR.
„Projekt Zásilkovny jsem spustila v září 2010. […] Dnes Packeta přímo působí v osmi zemích – ČR, SR, Německo, Polsko, Maďarsko, Rumunsko, Střední východ a USA. Do 33 zemí doručuje zboží,“ říká pro FinTag.cz zakladatelka Zásilkovny a CEO skupiny Packeta Simona Kijonková [Pozn. red.: Na fotografii, autor: Vojtěch Resler/MAM].
V letošním roce očekává Packeta obrat ve výši 2,5 miliard korun a 35 milionů přepravených zásilek. V České republice Zásilkovna operuje třemi tisíci vlastními výdejními místy. Celá skupina jich má pak celkem necelých pět tisíc.
Simona Kijonková: I cena přepravy rozhoduje o nákupu
Skupina Packeta očekává v příštích měsících větší důraz na snížení ceny v celém řetězci přepravy zboží, kde bude v souvislosti s negativními dopady koronakrize na ekonomiku, a tedy i na peněženky zákazníků, dále růst.
„V situaci, kdy je velmi reálné počítat s poklesem ekonomiky, s růstem nezaměstnanosti a dalšími negativními průvodními jevy, budou lidé hledat cesty, jak ušetřit. To se bude týkat i cen za přepravu zboží v rámci nákupů na internetu. Očekáváme, že cena přepravy bude u rozhodování, jakou přepravní firmu si vybrat, nabírat na významu a bude hrát větší roli než v době konjunktury,“ vysvětlila pro FinTag.cz Simona Kijonková.
V této souvislosti pak poukazuje i na překvapivě dobré výsledky služby Mezi námi. To je přeprava zásilek mezi fyzickými osobami. Ty z celkového počtu 14,5 přepravených zásilek činí cca dva milióny doručených zásilek.
Zásilkovna je ryze česká firma
Zásilkovna je ryze český franšízový logisticko-technologický projekt Simony Kijonkové, který vznikl v roce 2010. Holding řídí Simona Kijonková. Packeta má aktuálně více než 4 700 vlastních výdejních míst, téměř 91 600 partnerských výdejních míst a spolupracuje s více než 28 000 e-shopy. Obrat skupiny byl v roce 2019 téměř 1,3 miliardy korun, počet přepravených zásilek překonal 19 milionů kusů.
Holding je z největší části vlastněn společností JSK Investments Simony a Jaromíra Kijonkových. Další významný podíl má společnost Notino. Drobné podíly v řádu jednotek procent vlastní spoluzakladatelé Zásilkovny. Packeta má ryze české vlastníky. Rozvoj skupin je financován primárně z jejích vlastních zdrojů.
–DNA–