Německý výrobce nákladních aut a autobusů MAN propustí v Německu a Rakousku až 9 500 lidí. To je více než čtvrtina zaměstnanců. Dceřiná firma Volkswagenu, který vlastní i českou automobilku Škoda Auto, tak chce do roku 2023 ušetřit 1,8 miliardy eur [47,8 mld. Kč].
MAN loni zaměstnával podle informací na svém webu celosvětově zhruba 37 000 lidí. Nyní bude pracovní místa rušit ve všech odděleních. Dojít má i na přestěhování výroby a vývoje. Závody v rakouském Steyru a Plauen a Wittlich v Německu by se měly úplně zavřít.
Podle agentury DPA se o větším rušení pracovních míst ve firmě hovořilo už delší dobu. Média psala o šesti tisících pozicích. Cílem restrukturalizace je dosáhnout do roku 2023 provozní návratnosti tržeb ve výši osmi procent, uvedla firma.
Maschinenfabrik Augsburg-Nürnberg [MAN SE] je německý strojírenský holding. Skupina je známá hlavně kvůli výrobě autobusů a nákladních automobilů. Vyrábí ale i průmyslové stroje, parní a plynové turbíny, vznětové motory a dieselelektrické agregáty. Ještě v roce 2008 zaměstnávala 51 tisíc zaměstnanců, její obrat tehdy činil 15 miliard eur. Akcie skupiny bývaly součástí německého burzovního indexu DAX. V roce 2016 více než 75% podíl MANu koupila skupina Volkswagen AG.
Reorganizace představenstva skupiny
Letos dochází v klíčovém podniku skupiny MAN Truck & Bus k reorganizaci představenstva. V půlce července převzal funkci předsedy představenstva MAN Truck & Bus dosavadní ředitel výroby a logistiky ve společnosti Volkswagen Passenger Cars Andreas Tostmann. Na základě společné dohody nahradil Joachima Dreese, který opustil představenstvo společností MAN Truck & Bus SE a Traton SE. Dozorčí rada poděkovala Joachimu Dreesovi za jeho dobrou práci za posledních pět let.
„Produktové portfolio je ve velmi dobrém stavu a úspěšně umístěno na jednotlivých trzích. Joachim Drees zahájil proces udržitelné změny ve společnosti MAN a během pěti let ji jako generální ředitel posunul kupředu,“ uvedli zástupci dozorčí rady.
Kromě toho měl podle nich Joachim Drees jako generální ředitel MAN rozhodující vliv na úspěšný vstup společnosti Traton SE na burzu. Ta vznikla v roce 2018 jako nástupce společnosti Volkswagen Truck & Bus AG. Traton SE zahrnuje značky MAN, Scania, Volkswagen Caminhões e Ônibus a RIO.
MAN Truck & Bus Czech Republic s.r.o.
V roce 1992 vznikla společnost MAN Nutzfahrzeuge Československo spol. s r.o. Jediným společníkem byla MAN Nutzfahrzeuge AG se sídlem v Mnichově ve Spolkové republice Německo. Hlavním úkolem bylo postupné pronikání na trh. V roce 2000 byla dokončena budova nového servisního, obchodního a importního komplexu v Čestlicích [Praha východ], kde společnost zahájila podnikání v oblasti oprav silničních vozidel, oprav karoserií a zprostředkovatelské činnosti v oblasti obchodu a služeb. V souvislosti s tím významně vzrostl také počet zaměstnanců.
Výrobní program nákladních vozů MAN představuje ucelenou škálu užitkových vozidel v hmotnostních kategoriích od 6 tun až po speciální vozidla s hmotností 50 tun. Mnoho těžkých tahačů zahrnuje i vozidla určená pro soupravy s celkovou hmotností do 250 tun. Důležitým produktem společnosti MAN jsou rovněž autobusy všech kategorií – od autobusů určených pro městskou dopravu po luxusní zájezdové autobusy.
–ČTK/RED–