„Opětovné uzavření ubytovacích zařízení působí jako studená sprcha. Hotely odepíší více než tři miliony noclehů v celkové ceně kolem čtyř miliard. Nehledě na další miliardy, o které přijdou na útratě za silvestrovské oslavy,“ píše v komentáři pro FinTag.cz ředitel vyhledávače ubytování Explorio.cz František Peterka.

A pokračuje: Přestože oficiální termín zatím neexistuje, většina provozovatelů očekává opětovné otevření až v únoru. Tedy s prvním turnusem jarních prázdnin. Pokud se podaří epidemiologickou situaci udržet pod kontrolou.

Hotely musejí dál komunikovat se zákazníky

Začíná tedy boj o důvěru zákazníka. Pro hotely bude nyní klíčové ozvat se hostům a pokusit se po dohodě s nimi pobyty přerezervovat “na neurčito”, aby se jim podařilo udržet své cash-flow. A výměnou za to nabídnout zvýhodněné podmínky. Až do teď totiž návštěvníci zatím netrvali na vracení peněz. To se nyní s ohledem pravděpodobného přesunu hostů do zahraničních lyžařských středisek může změnit a celá řada zařízení by se mohla dostat do problémů s hotovostí. A tím i schopností platit své pohledávky.

O to více se musí hotely připravit na únorové dovolené. U nich by naštěstí mohla nastat konjunktura mezi nabídkou a poptávkou. Jak se zdá, Češi i přes situaci mají nadále chuť cestovat a jsou připraveni za domácí cestování utrácet více než kdy předtím. Právě možnost rezervovat pobyt s vědomím bezproblémového storna v případě nákazy covidem v rodině, je pro mnoho hostů větším benefitem než například cena pobytu.

Vyvázat ze závislosti na rezervačních portálech

To nejlepší, co může hotel nyní v mezičase udělat, je zrevidovat svůj marketing, nastavit svou datovou analytiku, aby dokázal lépe identifikovat příležitosti ze strany hostů a postupně se vyvázat ze závislosti na rezervačních portálech. To umožní hotelům zacílit na nové skupiny, které budou v roce 2021 klíčové – tedy především české rodiny s dětmi.

Díky vyvázání se ze slevové spirály budou moci výrazně lépe pracovat s cenou svých služeb. V závislosti na daném období i reinvestovat peníze do dalšího rozvoje. Pokud totiž bude cena pobytu vyvážená kvalitou servisu, návštěvníci ji budou ochotni akceptovat. A hotely už nebudou muset operovat na hraně své profitability. [Pozn. red.: Komentář byl redakčně zkrácen a upraven.]

Autor: František Peterka, CEO Explorio.cz

KOMENTÁŘ

Please enter your comment!
Please enter your name here