Více než polovina tuzemských pivovarů nevzdala – navzdory covidu a vládním opatřením proti němu – produkci velikonočních pivních speciálů. Jakkoli zůstávají zavřené restaurace, pivovary doufají, že jejich zákazníci si tradiční velikonoční zelené pivo koupí ve výdejním okénku svého oblíbeného podniku.

Anebo si koupí i malý soudek… Vyplynulo to z bleskové ankety Českého svazu pivovarů a sladoven [ČSPS]. Zástupci Svazu uvedli, že i když pivovary neočekávají velké tržby z prodeje těchto speciálů, nechtějí zklamat spotřebitele ani restaurace. Podle nich pivní speciál na velikonoční stůl prostě patří.

„Více než polovina z oslovených členů ČSPS na letošní Velikonoce nachystala tradiční speciály. Stejně jako každý rok, i tentokrát se vesměs jedná o zelené pivo,“ říká výkonná ředitelka ČSPS Martina Ferencová.

Dodává, že letošní rok je pochopitelně jiný kvůli koronavirovým restrikcím. Pivovary teď vaří pivo i pivní speciály v menším množství a spíše pro restaurace, aby jim pomohly rozšířit sortiment prodeje u okének.

Hitem Velikonoc je každoročně zelené pivo

Tradičně zelené velikonoční pivo má podle pivovarů mezi sezónními speciály silné postavení a patří mezi nejoblíbenější. Kromě zeleného piva připravily některé pivovary i další zajímavé velikonoční speciály – například vídeňský ležák nebo silná nepasterovaná piva.

„Loňské Velikonoce proběhly velmi krátce po vypuknutí pandemie. Jednalo se o zcela novou situaci, na kterou jsme nebyli připraveni. Před letošními Velikonocemi bylo více méně jasné, že restaurace zůstanou bohužel stejně jako zahrádky zavřené. I tak pivovary ale oblíbené velikonoční speciály uvařily,“ upozorňuje Ferencová.

Odvětví gastronomie nezachrání kompenzace, ale tržby

Mnoho pivovarů dle jejích slov pomůže letos restauracím s prodejem velikonočních speciálů například dodáním vybavení zdarma. Jde třeba o praktické odnosky kelímků na čtyři piva, dodání PET lahví či etiket na ně.

„Osobně mě těší, že si pivovary a restaurace v této nelehké době pomáhají,” pochvaluje si ředitelka Svazu.

Pozor, reklama na pivo…

Podle Svazu je kvůli současným opatřením samozřejmě omezeno stáčení piva do sudů. Zároveň však v období před Velikonocemi sílí poptávka i po balených pivech, a to zejména prémiových značkách. Mnoho pivovarů proto posílilo týmy na stáčecích linkách baleného a plechovkového piva a část velikonočních speciálů se tak objeví i v běžných obchodech. Což je jistě dobrá zpráva, jakkoli je třeba upozornit, že v Česku má problémy s rizikovým pitím [nejen piva] zhruba jeden milion spotřebitelů. Tedy pozor na alkohol i reklamu na něj.

–RED–

KOMENTÁŘ

Please enter your comment!
Please enter your name here