Prezident Sdružení automobilového průmyslu [AutoSAP] Bohdan Wojnar ukončil na vlastní žádost s platností k 15. 4. 2021 činnost v čele AutoSAP. Vedením sdružení byli pověřeni viceprezidenti Miroslav Dvořák a Robert Kiml. To do doby, než bude standardní cestou zvolen nový prezident.
Bohdan Wojnar byl poprvé zvolen prezidentem Sdružení automobilového průmyslu v roce 2016. V prosinci 2020 pak svůj mandát obhájil.
„Jménem celého představenstva i členů sdružení bychom rádi Bohdanu Wojnarovi poděkovali za obrovský kus odvedené práce ve prospěch našeho odvětví. Je nesporné, že s jeho výrazným přispěním se AutoSAP proměnilo v posledních několika letech ve viditelného a respektovaného partnera při projednávání témat, která mají dopad na celé odvětví, a tedy celé české hospodářství,“ uvedli ve společném prohlášení adresovaném členům Robert Kiml a Miroslav Dvořák.
Co je Auto – Sdružení automobilového průmyslu
Podle nich Bohdan Wojnar stál v čele sdružení v době historické transformace podmíněné bojem proti změnám klimatu, technologickým rozvojem a obecnými socio-ekonomickými změnami v chápaní mobility jako takové.
„AutoSAP velmi oceňuje intenzivní práci, kterou Bohdan Wojnar pro rozvoj automobilového průmyslu, zahájení transformace směrem k moderní a ekologické mobilitě stejně jako vytvoření pevného partnerství s vládou, odvedl,“ uvedlo sdružení.
Auto – Sdružení automobilového průmyslu je dobrovolné sdružení společností zapojených do výrobního řetězce automobilového průmyslu České republiky. Sdružuje také výzkumné instituce, školy a další podobné subjekty nebo fyzické osoby, které mají zájem přispívat k rozvoji českého automobilového průmyslu. Vytváří platformu pro jejich vzájemnou komunikaci a podporu společných cílů.
AutoSAP funguje od roku 1989
AutoSAP vzniklo 27. června 1989 podpisem Smlouvy o sdružení organizací automobilového průmyslu sedmnácti společnostmi. Právní subjektivitu získalo zápisem do podnikového rejstříku dne 19. června 1991, a to na základě „Společenské smlouvy o AutoSAP“.
Jaké jsou cíle AutoSAP
- Propagace automobilového průmyslu, jakožto klíčové části české ekonomiky se silným dopadem na technický, ekonomický a výzkumně vývojový rozvoj ČR.
- Podpora konkurenceschopnosti členských firem, zejména prostřednictvím organizace projektů společného zájmu, seminářů a workshopů.
- Zlepšování, rozvoj a podpora vzájemné spolupráce mezi členy.
- Rozvoj hospodářské spolupráce s ostatními státy, zejména pak V4, mimo jiné prostřednictvím udržování kontaktů s obdobnými národními a nadnárodními asociacemi.
- Podpora zájmů českého automobilového průmyslu v zahraničí, zejména prostřednictvím organizace společných expozic či organizací exportních misí.
- Rozvoj tuzemského trhu práce, hlavně prostřednictvím podpory technického vzdělávání.
Z důvodu rychlého rozvoje právního prostředí na počátku 90. let, byla tato smlouva následně převedena na smlouvu o zájmovém sdružení právnických osob, zapsaném v rejstříku sdružení. Po tom, kdy vstoupil v platnost nový občanský zákoník, bylo k 1. lednu 2017 zapsáno jako Spolek ve Spolkovém rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze pod spisovou značkou L 67474. Dnes má AutoSAP 138 členů.
–RED–