Druhá největší čínská automobilka [státní] Dongfeng začala prodávat své vozy i v Česku. Nyní má homologované tři modely zahrnující dvě benzinová SUV a jedno elektrické SUV.
Ještě do konce roku má na tuzemský trh přijít sportovní elektromobil s výkonem 510 kW a do poloviny příštího roku pak luxusní elektromobil. Dongfeng chce na českém trhu konkurovat hlavně cenou. Ta začíná u benzinového modelu Glory 580 [na fotografii, pozn. red.] na částce 599 900 korun a u elektromobilu Seres na 919 900 korun.
„Začínáme s cenově dostupnějšími vozy a postupně začneme nabízet i vyšší řady,“ uvedl Jiří Lejnar, generální ředitel společnosti Bidli, která pro čínskou automobilku zajišťuje distribuci a servis.
Společnost přitom dosud působila pouze na realitním a energetickém trhu.
Vozy Dongfeng se dle jeho slov budou nabízet v autocentru ve Vestci u Prahy, kde je i servis, a na pobočkách Bidli, kterých je u nás v současnosti 35. Auta bude firma rovněž prodávat na internetu. Servis mají v jednotlivých krajích zajišťovat smluvní partneři. Dodejme, že Dongfeng nabízí své vozy také na Slovensku.
Kolik stojí čínské zboží
Základní model Glory 580 nabízí sedm míst a je vybavený benzinovým přeplňovaným motorem o objemu 1,5 litru a výkonu 107 kW. Elektromobil Seres 3 má dojezd 405 kilometrů a nehořlavou baterii o kapacitě 54 kWh.
„SUV Glory má konkurovat například domácí Škodě Kodiaq, elektromobily pak elektrickým vozům Hyundai a Kia nebo Škodě Enyaq,“ upřesnil Lejnar.
Automobilka vyrábí osobní automobily, SUV, malá nákladní vozidla a nákladní automobily. Dále i autobusy se spalovacím nebo elektrickým pohonem. Firma má tři výrobní závody a čtyři vývojová centra a zaměstnává 12 400 lidí. V Asii má společné firmy se značkami Honda, Nissan a Infiniti. Společný podnik Dongfeng NISSAN vznikl v roce 2011, Dongfeng INFINITI pak v roce 2014.
Společnost Dongfeng Motors
Dongfeng Motor Corporation je druhá největší automobilka v Číně. Založena byla v roce 1969. Sídlí v kvůli koronaviru nechvalně známém čínském městě Wu-chan. Tam ostatně provozuje podnik Dongfeng Peugeot Citroën Automobile [DPCA]. Tak jako tak byla značka vůbec první známou čínskou ochrannou známkou v automobilovém průmyslu.
V roce 2018 se dostala na 65. příčku v žebříčku největších světových firem Fortune. V prosinci 2019 vstoupila firma s auty Fengon SUV na evropský trh. Loni v říjnu získala elektrická vozidla Seres certifikaci EU a první várka 200 elektrických vozidel se vyvezla do Německa. Loni firma vykázala obrat cca 68 miliard dolarů [cca 1,5 bil. Kč].
Akcie firmy jsou obchodovány na Hong Kong Stock Exchange. Automobilku vlastní stát. Spolu s dalšími čínskými automobilkami – Changan Automobile, FAW Group a SAIC Motor – tvoří takzvanou velkou čínskou automobilovou čtyřku. Firma je dlouhodobě zdatná i ve výrobě komponent pro evropské, japonské a jihokorejské automobilky. Jako jsou například Honda, Kia, Renault či Peugeot.
–RED–