Česká módní platforma Glami koupila italskou Stileo

389
glami
Zleva: Ján Kešelák, CRO Glami, Tomáš Hodboď, CEO Glami, Igor Smolny, CEO Stileo / Foto: Glami

Česká platforma pro e-nákup oděvů a obuvi Glami koupila největší italský módní vyhledávač Stileo. Módní e-commerce v Itálii generuje 26 procent tržeb jeho onlinu trhu. Obě platformy měsíčně zprostředkují přes půl milionu objednávek.  

Informaci o akvizici italského Stilea potvrdil ředitel a spoluzakladatel Glami Tomáš Hodboď. Podle něj Glami tak dnes funguje v 18 zemích světa a nabízí přes 2,5 milionu produktů od více než 25 tisíc značek. Portál spolupracuje s necelými čtyřmi tisíci e-shopy a měsíčně na jeho stránky přijde kolem 40 milionů návštěvníků.

Společnost Stileo, která se specializuje na italský trh, vznikla v roce 2014 v polské Vratislavi. Spolupracuje s 220 e-shopy a zaměstnává 30 lidí. Mezi její nejvýznamnější partnery patří Amazon, Farfetch, escarpe.it, Luisaviaroma, Mec Shopping nebo Maxi Sport. Na Stileo měsíčně přijde přes sedm milionů zákazníků.

„Některé české firmy v této fázi hledají příležitosti, komu se prodat. Jsem hrdý na to, že Glami jde opačnou cestou a stojí na straně, kde může dále růst pomocí akvizic. Touto akvizicí spojujeme zkušenosti obou týmů pod jednou společností s více než 130 zaměstnanci,“ uvedl k akvizici ředitel Glami a spolu s Michalem Jirákem také jeho spoluzakladatel Tomáš Hodboď.

Glami v roce 2013 zakládal pod názvem Domodi. V roce 2015 eshop přejmenoval na Glami. Většinový podíl ve firmě drží investiční skupina Miton. Ta mimo jiného stojí za projekty Heureka.cz, Slevomat.cz, DameJidlo.cz a Rohlik.cz.

Investiční skupina Miton

Skupina Miton vznikla jako společnost s ručením omezeným v roce 2001. K jejím prvním projektům patřilo Stahuj.cz a Stable.cz. V roce 2005, kdy získala titul Deloitte Technology Fast 50 Rising Stars, přijala prvního zaměstnance. O rok později už jich měla 40.

V roce 2006 prodává s podmínkami Stahuj.cz do Centra.cz a spouští web Heureka.cz. Následně prodává Stahuj.cz společně s Centrum.cz investičnímu fondu Warburg Pincus. V roce 2008 Kupuje Hotel.cz a integruje s Turistik.cz a Previo. Do Heureky vstupuje MIH Allegro jako strategický partner. V roce 2011 prodává Heureku Allegru. Zhruba ve stejný čas kupuje začínající Slevomat a vzniká Slevomat Group. V roce 2012 Allegro Group kupuje skupinu hotelových služeb kolem Hotel.cz. Miton spouští Bonami a Domodi. Vstupuje do Pizzatime, který transformuje do DameJidlo.cz.

V roce 2013 skupina spouští Glami, Twisto, Restu a vstupuje i do Startupjobs. Tomáš Hodboď se stává partnerem skupiny. Ta s Tomášem Čuprem a Enernem spouští Rohlik.cz. Delivery Hero pak kupuje Damejidlo.cz. Miton spouští Biano, vstupuje do GoOut. Partnerem skupiny se stává Vašek Štrupl. Do skupiny jako CEO nastupuje David Špinar.

V roce 2017 Miton prodává Slevomat Secret Escapes. Spouští Driveto, vstupuje do Rossum.ai a do Ideálního nájemce. Do jejího portfolia přibývají projekty Campiri, Knihobot, CamperGuru, Nelisa, Uget, Septim a Behavera. Přitom Rohlik Group a Rossum získaly rekordní investice a Rohlik se stal prvním českým jednorožcem [ocenění].

Glami působí také v Brazílii

Nákup italské módní platformy Stileo není první akvizice eshopu Glami. Již v roce 2018 koupil největší vyhledávač módy v Řecku Ntynomai.gr a tím vstoupil na řecký trh. Zároveň se rozšířil do Turecka a Ruska. Aktuálně působí na 17 trzích [prozatím bez Itálie].

Glami v roce 2019 působilo na čtrnácti trzích včetně Brazílie. Celkem spolupracuje s více než třemi tisíci e-shopy a zprostředkuje jim dle vyjádření firmy obrat přes pět miliard korun. Provozuje i vyhledávač zaměřující se výhradně na udržitelnou módu Glami.eco. Dále stojí za projektem Fashion [Re]search, který chce vytvořit jeden komplexní zdroj informací o tuzemském online obchodu s módou.

–DNA–

KOMENTÁŘ

Please enter your comment!
Please enter your name here