Plzeňská Škoda prodala název i logo mladoboleslavské Škodě

2550
Skoda_Group
Foto: Škoda Transportation

Strojírenské společnosti Škoda Group, které patří do skupiny PPF, podepsaly dohodu s automobilkou Škoda Auto ze skupiny Volkswagen o vypořádání známkoprávních sporů při mnohaletém souběžném užívání značky Škoda.

Dohoda obsahuje povinnost Škoda Group přestat užívat název Škoda i znak okřídleného šípu od roku 2030. Podle zástupců obou stran dohoda odstraní problém častého zaměňování značek mladoboleslavského výrobce osobních automobilů a plzeňské strojírenské společnosti.

„Zůstáváme hrdými nositeli odkazu Emila Škody, který položil základy rozvoje průmyslu v Plzni i celém Česku. Nicméně přišel čas respektovat realitu a vyřešit neshody ohledně rozsahu práv, kdy pod stejnou značkou působí na trhu zcela rozdílné produkty,“ uvedl investiční manažer průmyslové divize skupiny PPF a předseda dozorčí rady Škoda Transportation Stanislav Kuba.

Smluvní strany se dohodly nezveřejnit finanční podrobnosti dohody o prodeji práv ke značce Škoda. Takto získané prostředky podle zástupců PPF přispějí ke snížení zadlužení Škoda Group a k dalšímu rozvoji podnikání, včetně vývoje inovativních produktů a tvorby nových pracovních míst.

Peníze skupina Škoda využije k moderní mobilitě

V roce 2019 oslavila plzeňská Škoda 160. výročí založení společnosti. Škoda Auto vlastnila značku a logo Škoda pro automobily a s nimi související zboží a služby. Většina historických práv ale zůstala v majetku Škody Plzeň a na její činnost navazujících společností, včetně Škoda Group a Škoda Transportation.

Podle Kuby změna značky se nijak neprojeví na existujících, rozjednaných či budoucích zakázkách plzeňské skupiny Škoda, včetně společnosti Škoda Transportation.

„Jsem přesvědčen, že ve finále uzavřená dohoda pomůže plzeňské Škodovce udělat zásadní krok směrem do budoucnosti, kdy chceme být firmou nabízející nejen jednotlivé prostředky hromadné dopravy, ale celá řešení pro moderní mobilitu,“ říká Stanislav Kuba.

Logo s okřídleným šípem si nechala Škodovka zaregistrovat jako ochrannou známku v prosinci 1923 a v roce 1937 k němu připojila text Škoda. Mladoboleslavská automobilka používala značku Škoda od roku 1925.

Loňský průzkum společnosti Ipsos pro Škoda Group ukazuje, že veřejnost si dnes značku Škoda nejčastěji spojuje s výrobou aut [93 %]. Zatímco plzeňskou Škodu Transportation zná jen čtvrtina populace Česka.

Jak funguje Škoda Group

Plzeňská Škoda Group hraje přední roli na mezinárodním trhu hromadné dopravy. Dominantní firmou Škoda Group je firma Škoda Transportation. V Česku skupina působí nejen v Plzni, ale třeba i v Ostravě. Škoda Vagónka provozuje největší obráběcí centrum v Evropě. Škoda Group vlastní a řídí společné a dceřiné společnosti i v zahraničí. Například Škoda Transtech ve Finsku a podniky v Německu, Rusku nebo Maďarsku.

Mezi nejvýznamnější nedávné exportní kontrakty loňského roku skupiny patří zakázky na 26 tramvají pro německý Bonn a na 32 moderních jednopodlažních jednotek do Lotyšska. Škoda ale dodá soupravy metra pro Varšavu za osm miliard korun a také elektrické jednotky RegioPanter pro České drahy, včetně servisu.

Na začátku letoška jmenovala PPF Didiera Pflegera CEO skupiny Škoda a předsedou představenstva společnosti Škoda Transportation. Pfleger předtím působil ve společnosti Alstom. Ta je lídr v odvětví dopravního strojírenství. Pfleger není jediná personální změna.

Obchod Škoda Group nově řídí Mike Niebling. Ten předtím působil v kanadském průmyslovém koncernu [letadla a kolejová vozidla] Bombardier. Do čela řízení výroby a logistiky dále nastoupil Radoslaw Banach, bývalý ředitel výrobních podniku Alstom v Polsku. Skupina Škoda nedávno rovněž jmenovala Martina Oravce svým novým CFO. Martin Oravec dosud pracoval jako finanční ředitel telekomunikačního operátora Telenor v Maďarsku. Ta patří do PPF Telecom Group.

–DNA–

1 komentář

KOMENTÁŘ

Please enter your comment!
Please enter your name here