Dr. Max oznámil výsledky i drobnou změnu v názvu

8841
Dr._Max
Foto: Dr. Max

Meziroční obrat lékáren Dr. Max v roce 2022 vzrostl o necelých deset procent na 24,8 miliardy korun. To je o 2,2 miliardy korun více než v roce 2021. V Česku pod značkou Dr. Max funguje 482 lékáren.

Další novinka z největší tuzemské lékárenské sítě je, že Dr. Max přidává mezeru do svého názvu. Už se tedy nepíše Dr.Max, ale Dr. Max. FinTag.cz to potvrdil mluvčí sítě Michal Petrov.

V celkových tržbách lékárenské sítě dominuje výdej a prodej přípravků v tradičních lékárnách. Nikoli nevýznamně na celkovém obratu každý rok roste i podíl e-shopu, který sám o sobě vykázal za loňský rok obrat ve výši 2,3 miliardy korun.

„Potvrzuje to správnost konceptu omnichannel, který Dr. Max v Česku rozvíjí už několik let,“ okomentoval hospodářské výsledky generální ředitel lékárenské sítě Jan Žák.

Jan Žák střídá v lékárnách Dr.Max Daniela Horáka

Na celkových tržbách za položky ve volném prodeji se e-shop podílel 20 procenty. Ještě před pěti lety to bylo jen asi pět procent. Podíl e-commerce lékáren společnosti Česká lékárna Holding [ČLH] je mezi lékárenskými e-shopy asi čtyřicetiprocentní.

„Ukazuje se, že lékárenský e-shop funguje lépe, může-li se opřít o síť tradičních lékáren, které jednak slouží jako výdejní místa objednávek, ale především se díky kvalitní práci personálu zasloužily o to, že náš e-shop funguje pod značkou se skvělou reputací,“ řekl Žák.

Struktura loňského obratu lékáren podle něj pak potvrzuje definitivní ústup covidového portfolia. Sortiment spojený s pandemií hrál v jejich tržbách nevýznamnou roli.

V roce 2022 přibylo 16 lékáren Dr. Max

I v roce 2022 pokračovala akviziční činnost lékáren ze strany ČLH. Počet lékáren se zvýšil na 482. Rok 2021 síť uzavírala se 466 pobočkami. K výrazným změnám v roce 2022 patří i otevření centrální laboratoře v Praze a spuštění nové logistické základny sesterské distribuční společnosti ViaPharma v Pavlově. V loňském roce zahájilo provoz také skladové centrum e-shopu v Nučicích.

„I z toho je velmi dobře vidět, že se snažíme rozvíjet jak tradiční lékárenství, tak i farmaceutickou e-commerce,“ dodává Jan Žák.

Centrální laboratoř podle něj sehrála významnou roli i při výpadcích některých léčiv. V mnohých případech byla totiž schopna připravit lékové náhrady chybějících léků.

Dr.Max představil novou centrální laboratoř v Řepích

 

I v roce 2022 rostl počet členů klientského programu, kterého se aktivně účastní asi 3,5 milionu lidí. Věrnostní systém lékáren společnosti ČLH tak patří k nejoblíbenějším v ČR. K popularitě přispívá i vlastní značka, která dnes čítá stovky položek jak ve volném prodeji, tak nověji i v receptovém výdeji. Podíl vlastní značky ve volném výdeji činí v klasických lékárnách víc než třetinu, na e-shopu asi šest procent.

RED

KOMENTÁŘ

Please enter your comment!
Please enter your name here