Společnost VOX, jednička na trhu školení účetní a daňové problematiky, začínala v roce 1993 s jednou osobou, jedním počítačem, jednou vlhkou sklepní kanceláří. A žádným internetem. Tehdejší jedinou nákladovou položkou byl papír a káva.
„Při dnešním bilancování, o 30 let později, na pomyslné rozvaze rozhodně převažují zůstatky na straně má dáti. Jsou v podobě mnoha zážitků, skvělých spolupracovníků, a hlavně tisícovek spokojených klientů,“ bilancuje třicet let fungování firmy její zakladatelka Zdenka Vostrovská.
Podle ní společnost VOX dokázala něco, co v oboru na českém trhu nemá obdoby. Firmu od začátku stavěla s dlouhodobou vizí a nespokojila se jen tak s něčím. To, že se společnost VOX stala jedničkou na trhu, podle ní vyplývá hlavně z toho, že byla napřed před konkurencí.
„Nešli jsme například jen cestou školení, ale když jsme zjistili, že na trhu chybí potřebná kvalitní odborná literatura, pustili jsme se do její přípravy. Vytvářeli ji naši přední školitelé. A vydávali jsme v tisícových nákladech,“ uvádí jeden z příkladů Zdenka Vostrovská.
Důležitá byla podle ní i rychlá a správná reakce na přicházející trendy. Ke kurzům „tvrdých daňových znalostí“ tak časem přibyly kurzy měkkých dovedností. I to se ukázalo jako skvělý tah a konkurenční výhoda.
VOX nabízí stovky kurzů každý rok
Dnes VOX poskytuje stovky akreditovaných a certifikovaných kurzů v deseti nejrůznějších oblastech. Do lektorského týmu patří 600 špičkových odborníků na danou problematiku. Ti zájemcům i sestavují kurzy na míru. Sem patří jednorázové kurzy, ale i komplexně pojaté cykly seminářů, odborné konference a dlouhodobé vzdělávací programy.
„Od začátku si VOX kladl za cíl pomoci svým klientům s každou daňovou otázkou a zajistit, aby jejich podnikání bylo úspěšné a plně v souladu s právními předpisy,“ popisuje přístup společnosti ke klientům v její klíčové specializaci Zdenka Vostrovská.
Dodává, že je hrdá na to, že firma, kterou před 30 lety zakládala, uspěla na trhu v tak náročném a dynamicky se vyvíjejícím odvětví, jakým účetní a daňová agenda bezpochyby je.
„Naše firma za tu dobu prošla mnoha změnami, ale vždy jsme si zachovali svůj závazek kvalitního a osobního přístupu k našim klientům,“ říká.
Společnost proškolila desítky tisíc lidí
Nabídka ryze české společnosti VOX je široká. Firma se ale profiluje hlavně jako odborný poskytovatel vzdělávacích služeb v oblasti účetního a daňového poradenství a auditu. Školí také mzdy, personalistiku, pracovněprávní předpisy, právo a neziskovou sféru. Pořádá jazykové i počítačové kurzy.
„30 let uteklo jako voda, ale ve VOXu jsme stále plní energie a nadšení, které vám vydrží jen tehdy, když děláte něco, co vás skutečně baví. Všem, kteří se podíleli na našem úspěchu a kráčeli s námi, chci srdečně poděkovat. A už teď se těšíme minimálně na další třicítku. Minimálně,“ říká s úsměvem Zdenka Vostrovská.
Součástí nabídky společnosti jsou i kurzy měkkých manažerských dovedností. Ty zastupují témata zmíněného řízení lidských zdrojů, ale i komunikační, manažerské a prezentační dovednosti, marketing a PR. Dále i prodej a obchod, rozvoj osobních dovedností a speciální kurzy pro asistentky, office manažerky nebo sekretářky.
Skutečnost, že práce společnosti VOX dává smysl, podle Zdenky Vostrovské potvrzuje hlavně to, že za dobu své existence firma pomohla desetitisícům lidí získat komplexní znalosti nejen v oblasti účetnictví a daňové problematiky.