Novým market managerem společnosti Imperial Brands Česká republika se stal od června 2023 Felix von Schwanewede. Pozici přebírá po Bojanu Stoevskim. Ten se přesouvá na manažera polského trhu společnosti.
Podle tiskové zprávy společnosti Bojan Stoevski odchodem do Polska „povýšil“. Felix von Schwanewede v Imperial Brands působí od roku 2010 na různých pozicích téměř po celém světě. Vedl týmy v Evropě, na Středním východě i v Asii. Před nástupem na pozici Market Managera ČR pracoval jako ředitel marketingu, prodeje a obchodu pro region Afrika, Asie, Střední východ, Australasia a střední a východní Evropa [AAACE].
„Jsme rádi, že se náš český tým rozrostl právě o Felixe, který s sebou přinese spoustu cenných zkušeností z trhů téměř celého světa. Chtěl bych mu popřát mnoho úspěchů i zážitků v České republice,“ uvedl CEE Cluster Finance Director a jednatel společnosti Imperial Brands CR Kamil Provazník.
Felix von Schwanewede uspěl zejména v pozici cluster ředitele v regionu Spojených arabských emirátů, Kuwaitu, Qataru, Bahrainu a Ománu. Tam zdvojnásobil tržní podíl společnosti. Ve Spojených arabských emirátech úspěšně uvedl na trh vaporizér blu, který během tří měsíců dosáhl vedoucího postavení na trhu.
„Felix přináší do českého týmu čtvrté největší tabákové společnosti na světě rozsáhlé mezinárodní zkušenosti z oblasti prodeje, obchodu a marketingu,“ uvedla firma.
Jak vypadá portfolio firmy
Imperial Brands v České republice reprezentuje společnost Imperial Brands CR, s.r.o. [do konce roku 2021 Imperial Tobacco CR, s.r.o.]. Na českém trhu působí již třicet let jako součást mezinárodní skupiny Imperial Brands PLC a zaměstnává přes 130 lidí. Někteří z nich jsou ve společnosti od začátku pracovní kariéry.
Do portfolia firmy patří klasické cigarety Davidoff, West, P&S, Gauloises, R1, L&B nebo Cabinet. Dále řezaný tabák Golden Virginia a Drum a další potřeby pro kuřáky uváděné na trh pod značkou Rizla. V současnosti se vedení firmy soustředí na takzvané produkty nové generace, které uvolňují nikotin bez hoření.
Na českém trhu nabízí vapovací zařízení blu s osmi variantami náplní v uzavřeném systému. Tyto výrobky doplňují tabákové náplně iD, k jejichž zahřívání slouží zařízení Pulze.
„Preference spotřebitelů se nadále vyvíjejí a očekáváme, že do roku 2025 budou produkty nové generace [NGP] tvořit 20 procent celkového trhu s nikotinem. Jsme odhodláni vybudovat úspěšnou obchodní činnost v oblasti NGP, kde pokrýváme všechny tři kategorie: elektronické cigarety, zahřívaný tabák a orální nikotin,“ uvádí na svých stránkách firma.
O Imperial Brands
Mezinárodní tabáková společnost se sídlem ve Velké Británii působí na 120 trzích světa. Nikotinové výrobky produkuje od roku 1901. V USA má zastoupení prostřednictvím její společnosti ITG Brands.
Vývoj ceny akcií společnosti Imperial Brands
[Zdroj: xStation 5, XTB]
Aktuální zpráva je, že Imperial Brands v pátek [23.6.] informovala o koupi řady nikotinových sáčků prodávaných v USA od kanadských laboratoří TJP za počáteční cenu 82,8 milionu dolarů [cca 1,797 mld. Kč].
Hejtmanku Peckovou o nikotinových sáčcích proškolily až děti
„Ačkoli nějakou dobu vezme, než si vybudujeme naši přítomnost v této kategorii, nabídka, kterou získáváme, je na trhu v USA jasně odlišná a byla silně testována u spotřebitelů,“ uvedl k transakci výkonný ředitel Imperial Brands Stefan Bomhard.