Novým ředitelem České centrály cestovního ruchu CzechTourism se stane od listopadu František Reismüller. Ten dosud působil jako ředitel marketingu a zahraničních zastoupení. Reismüller uspěl v otevřeném výběrovém řízení.
Stávající ředitel CzechTourism Jan Hergert centrálu opouští a vrací se do soukromého sektoru.
„Myslím, že pět let je tak akorát, přišlo mně, že se neposouváme tak, jak bychom mohli a chci se vrátit zpět do soukromého sektoru,“ vysvětlil proč pro FinTag.
Otevřené výběrové řízení, do kterého se přihlásilo jedenáct lidí, vyhlásilo Ministerstvo pro místní rozvoj ČR [MMR] poté, kdy Hergert oznámil odchod z centrály.
Ve 2. kole výběrového řízení se komise MMR rozhodovala mezi dvěma uchazeči. Podle zástupců MMR klíčovou roli v jejím výběru sehrála vize, kam má CzechTourism a propagace Česka jako destinace cestovního ruchu na domácím i zahraničních trzích směřovat. Tak, aby to bylo ekonomicky přínosné pro celou zemi.
„Velmi intenzivně vnímám, že se cestovní ruch po pandemii covidu změnil stejně, jako celý svět. Při prezentaci Česka doma i v zahraničí je třeba tyto změny respektovat a vycházet jim vstříc. Současně je třeba navázat na to, co už funguje, tedy Strategii agentury CzechTourism a destinace Česká republika 2021–2025,“ uvedl František Reismüller.
Za své hlavní priority označil optimalizaci všech činností agentury a digitalizace ve smyslu transparentnosti a důrazu na měřitelný a na exaktních datech založený marketing. To v praxi mimo jiné znamená další rozvoj podle něj lidmi oceňovaných portálů Kudy z nudy a Visit Czechia.
„Také je třeba řešit vícezdrojové financování s cílem uspořit náklady státního rozpočtu a přesah činností agentury do synergického budování značky Česko napříč průmyslovými odvětvími a ve spolupráci s dalšími státními institucemi,“ dodal.
Kdo je Mgr. František Reismüller, Ph.D.
František Reismüller vystudoval sinologii na Filosofické fakultě Univerzity Karlovy. Hned po škole se věnoval cestovnímu ruchu. Nejprve působil jako business development manager v soukromém sektoru. V roce 2013 založil zahraniční zastoupení CzechTourismu v Šanghaji, v němž byl čtyři roky ředitelem. Následně tři roky pracoval pro Evropskou cestovní komisi [ETC]. Mimo jiné působil jako její marketingový a projektový manažer v Bruselu. Poté se vrátil do CzechTourism na pozici ředitele marketingu a zahraničních zastoupení.
„On a jeho tým mimo jiné stojí za odborníky ceněnou kampaní Unexpected Traditions. Ta aktuálně běží ve 13 zemích světa s cílem přilákat do Česka co nejvíc zahraničních turistů,“ ocenil práci Reismüllera ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš [Piráti].
Česká pirátská strana má 1 181 členů. Přijetí trvá devět měsíců
Podle něj Reismüller při přípravě kampaně ukázal důležitost spolupráce napříč destinačním managementem v Česku. Každý kraj má totiž ve vizuálech své vlastní téma.
„Z jeho řízení zahraničních zastoupení je zase zřejmé porozumění specifikům jednotlivých zemí a potřebný kontextový náhled,“ upřesnil ministr.
František Reismüller je ženatý a má jedno dítě. Mluví anglicky, čínsky a německy. Ve volném čase se věnuje překladům krásné literatury z čínštiny do češtiny a výzkumu na poli čínské kultury a společnosti.
První kroky nového šéfa centrály cestovního ruchu
František Reismüller oznámil, že se hned příští týden setká kvůli předání agendy s končícím ředitelem Janem Hergetem. Plánuje také, že se v brzké době sejde se všemi zaměstnanci agentury CzechTourism. Setkání plánuje i s představiteli asociací a svazů působících v cestovním ruchu a rovněž s generálními řediteli agentur CzechInvest a CzechTrade, s nimiž CzechTourism sdílí budovu Czech House ve Štěpánské ulici v Praze.
Vytíženost hotelů roste. Přibývá hostů z Jižní Koreje a Tchaj-wanu
„Na novou práci se moc těším. Děkuji za slíbenou podporu MMR, svému předchůdci i celému týmu CzechTourism, bez něhož by to nešlo,“ uvedl s tím, že důraz chce klást na komplexní, infrastrukturně uchopené produktové portfolio, které odráží potřeby zdrojových trhů a nabídku českých turistických destinací.
Agentura CzechTourism je státní příspěvkovou organizací. Jejím zřizovatelem je MMR. K základním činnostem centrály patří:
- Koordinace činností v oblasti cestovního ruchu
- Destinační marketing
- Mediální prezentace ČR, odvětví cestovního ruchu a agentury CzechTourism
- Informační podpora cestovního ruchu
- Výzkumné a vzdělávací činnosti
K dalším činnostem agentury patří příprava, organizace a provádění vzdělávací činnosti v oblasti cestovního ruchu a služeb za účelem zajištění a udržení konkurenceschopnosti subjektů cestovního ruchu na domácím a zahraničním trhu.
–RED–