Poslanec Karel Krejza [ODS] sám sebe považuje za reprezentanta tyrkysové linky v ODS. To je podle jeho slov mix “modré a zelené”. Ale i tak, jak říká v rozhovoru pro FinTag, je pro změnu o rozhodnutí zákazu prodeje aut se spalovacími motory.
Volby do europarlamentu jsou za námi. Premiér Petr Fiala, váš předseda, výsledek koalice Spolu, která získala šest mandátů a o dva přišla, označil za slušný. Je to podle vás skutečně slušný výsledek? Kdo je podle vás poraženým, kdo vítězem letošních eurovoleb?
Vítězem je podle mého soudu zdravý rozum. Poraženým naopak progresivistická, proimigrační zelená levice.
Jak hodnotíte výsledek ODS s jejími třemi europoslanci?
Jsem rád, že se do Evropského parlamentu dostali naši kandidáti. A jsem i relativně spokojen s obdrženými procenty hlasů. A zástupce toho zdravého rozumu, o kterém zde mluvím, je především Alexandr Vondra. Myslím, že i v hnutí ANO blikla kontrolka, že žádný strom neroste do nebe. Do parlamentních voleb je, doufám, předhoníme.
Aktuální téma je obsazení eurokomisaře za ČR. O jaké portfolio by se měl ucházet budoucí český eurokomisař? Může v této souvislosti napomoci například i lobbing premiéra Petra Fialy?
Počkáme, s jakým jménem přijdou STAN a Piráti. Asi by to neměla být oblast rybolovu, jinak ale je možností mnoho.
Funkci v EK chce Nerudová za STAN i Piráti. Už teď se hádají
Máte nějaké tipy, kdo by jím měl být za ČR? Je možné, že nakonec zvítězí nestraník-odborník?
V konečném důsledku rozhoduje stejně vláda, takže určitě větší šance má, neříkám úplně nestraník, ale někdo nadstranický.
Hlas z ODS: Dospěly nám „děti“ od Pirátů?
Eurovolby ukázaly i silný posun doprava, mluvím hlavně o Evropě. Třeba tuzemská SPD s jedním europoslancem příliš neuspěla. Přesto se zeptám, máte za to, že krajně pravicové formace se v brzké době stanou i českou realitou?
Ano, máte pravdu, zejména na německé volební mapě, kde vyhrálo CDU-CSU, respektive AfD se to zobrazilo, myslím, nejmarkantněji. Diktát Green Dealu za každou cenu, a tím pádem zbytečné zdražování energií, násilí páchané ze strany imigrantů, nezvládnutá imigrace… To jsou ty hlavní hybatelé změny.
Západní státy se chtějí migrantů zbavit za každou cenu, říká poslanec SPD
Čím si to vysvětlujete?
Přijde mi, že politické rádoby elity se uzavřely před problémy obyčejných lidí střední třídy.
Pokud zůstaneme u toho Německa, jak tam se to podle vás projevuje?
Strach obchází německé občany, po setmění se bojí chodit ven a ráno je budí muezín z mešity? Je to pro ně v pořádku? Voliči AfD nechtějí poslouchat, jak se problémy řeší, chtějí je vyřešit a opravdu není se čemu divit. Výsledek eurovoleb se pochopitelně propíše do národní úrovně.
Platí to i pro Česko?
Podívejte se na nízká procenta Pirátů. Co za tento neúspěch může? Že by nám „děti“ začaly dospívat a pochopily, že hnutí LGBT a kryptoměna bitcoin opravdu nejsou středem vesmíru společenských témat?
Karel Krejza: Pět let volebního období bylo protrpění
Vy jste samá otázka… Je to ale hlavně ODS, která nyní drží politické otěže. A nejen u nás, ale “populární” jste i v EU. Tam vás přece chválí. Zeptám se ale na toto: Čekáte, že se europarlament v novém složení posune směrem k většímu pragmatismu v některých kontroverzních otázkách? Myslím Green Deal a migrační pakt?
Jsem si tím jistý. Těch pět let volebního období bylo protrpění. Je třeba řešit věci pragmaticky. Vezměme si příklad z Britů, ti vozí imigranty do Rwandy.
Rwanda přijme migranty nejen z UK. Ubytovny pro ně už ale rozprodala
A Green Deal?
V otázce Green Dealu to bude doufám stejné. Sám sebe považuji za reprezentanta tyrkysové linky v ODS. To je mix modré a zelené. U nás v Litoměřicích sázíme na geotermál, na školách máme dávno fotovoltaiku i další důmyslné zelené technologie. Být ekologický je povinnost, nikoli volba, ale s rozumem.
Jaká další témata mají čeští europoslanci podle vás prioritně akcentovat?
Určitě bezpečnost, ta je prioritní.
A co spalovací motory a zákaz jejich prodeje v roce 2035. Je to podle vás vůbec reálné? Nebo i zde dojde k úpravám?
Změkčení normy Euro 7 jsme během legislativního procesu už viděli. Je tu mnoho zemí, které prostě nemají geograficky vhodnou polohu na elektroauta, nehledě na přílišnou závislost na čínských surovinách. Pro ČR je vhodný třeba hybrid a podle prodejů se to ukazuje. Benzinový i naftový motor jsou na vrcholu svého vývoje. Emise z nich jsou naprosto minimální. Jen pro srovnání, osobní autodoprava se podílí na oteplování planety, může-li vůbec za něj, za mě za něj nemůže, jen třemi procenty. Udeří-li zima, což se v Čechách děje, jsou elektromobily přítěží a sosají ze sítě elektřinu, kterou ani baterie v minus deseti stupních nedokáží uložit.
Nepřichází to, co říkáte, přece jen pozdě?
Ne, zákaz spalovacích motorů se musí přehodnotit.
Petr Duchoslav
—
Mgr. Karel Krejza se narodil v roce 1968 v Mělníku. V Praze vystudoval MFF UK, obor teoretická jaderná fyzika, kde promoval v roce 1992 a získal titul Mgr. Zároveň byl členem oddílu juda VŠ Praha a reprezentačních výběrů a stal se několikanásobným mistrem republiky.
Po změně režimu začal podnikat v reklamě. Později založil společnost obchodující s akciemi, která byla členem Burzy cenných papírů Praha. V roce 2006 byl zvolen zastupitelem a radním v Litoměřicích. Od roku 2010 je prvním místostarostou. V krajských volbách byl zvolen zastupitelem Ústeckého kraje ve volebním období 2012 až 2016. Ve volbách do Poslanecké sněmovny PČR v roce 2017 byl lídrem ODS v Ústeckém kraji, kde získal 1 709 preferenčních hlasů a stal se poslancem. Na půdě Poslanecké sněmovny PČR se převážně věnuje oblastem školství a obrany.
Taky tomu mám uvěřit ? S hulvátem pavlíkem řeporyjcem jako vlajkovou lodí. Nebo zákeřným havlojidem sašenkou, po 20. let dotačním podvodníkem i arogantním teologem z brněnské mafie, pijavicí marečkem Bendou, rohlíkovou milkou apod. války chtivým lidským odpadem ? Nenechte se zlodějské modré kavky vysmát.
Karel Krejza – blízký přítel tuneláře Vondry z kauzy Promopro. Karel Krejza kamarád kmotra Oulického. Karel Krejza nevěrný manžel. Karel Krejza – zapomněl ve firmách, kde sedí, pořádat valné hromady. Karel Krejza – topil účetnictví firem v sudech. Karel Krejza figura spolupracující s vytunelovanými litoměřickými fondy. Padlé firmy ovládané Karlem Krejzou – ČSAD Kolín, cestovní kancelář EGRETTA, BEMOAIR letecká společnost atd. atd.
Tím,že 1.3 milionu občanů uvrhnete do chudoby a exekuce budou jako volit ODS? Kde ten pán žije a co bere? Od roku 2027 bude benzín o 10 kč/l díky emisní povolence dražší,nafta ještě víc,zemní plyn podraží a běžné kotle už budou zakázány.Stavební materiály pouze ekologické opět podraží novostavby a opravy domů.Co je to za lidi v tom ODS?Jsou vůbec svéprávní?Od začátku tohoto roku zvedli nařízením vlády biosložky v palivech a hned policie nahání auta pro špatné emise a dávají pokuty.Za co?Že u pumpy koupím naftu kde je v 10 litrech nafty jeden litr řepkového oleje.Co má to auto jako dělat,když spaluje tolik oleje co tam nemá být.Veznu naftu bez biosložky a v klidu udělám emise a jak tam dám naftu z pumpy Shell a policie mě odchytí že neplním emise tak pokuta 1500 kč a to mám štěstí,že auto není psáno na mě,jinak jako provozovatel až 50000 kč pokuta.Kde to žijem?Pětihrůza nás chce zničit a to je mám jako volit?To snad ne!!!