Německý automobilový koncern Volkswagen [VW] jednal se svými čínskými partnery o možnosti, že by převzali některé jeho výrobní závody v Německu. Agentuře Reuters to potvrdil šéf koncernu VW Oliver Blume.
„V Číně máme úzká partnerství a samozřejmě proběhly rozhovory, ale žádná konkrétní rozhodnutí nepadla,“ odpověděl Blume na otázku, zda by uvažoval o prodeji německé továrny čínskému investorovi.
Mluvčí automobilky později v e-mailové reakci uvedl, že Blume neměl na mysli rozhovory o továrnách v Německu, ale širší rozhovory o investičních plánech partnerů v Evropě, nezávisle na Volkswagenu.
Agentura Reuters ale psala o zájmu čínských automobilek o továrny VW určené k uzavření již minulý týden. S Blumem agentura mluvila na okraj berlínské konference pořádané deníkem Die Welt.
Volkswagen má v Číně tři partnery ve společných podnicích – SAIC, FAW a JAC. Vlastní také podíl v čínském startupu Xpeng. Ten se zabývá výrobou elektromobilů. Žádný z čínských výrobců, partnerů koncernu VW, prozatím nemá výrobní závody v Evropě.
Dodatečná cla na čínská e-auta akcelerují čínskou výrobu v EU
Výroba automobilů v Německu by čínským výrobcům elektromobilů umožnila vyhnout se placení cel EU na elektromobily dovážené z Číny. Mohla by tak představovat další hrozbu pro konkurenceschopnost evropských výrobců.
Jednání s VW potvrdily i zdroje blízké čínské vládě
Na jednání s čínskými automobilkami Reuters upozornila již minulý týden s odvoláním na zdroj obeznámený se záměry čínské vlády. Koupě továrny by Číně podle tohoto zdroje umožnila získat vliv v renomovaném německém automobilovém průmyslu, který je domovem některých z nejstarších a nejprestižnějších automobilových značek.
Scholz žádá Evropskou komisi, aby zrušila dodatečná cla na čínská auta
VW v rámci svého plánu na snížení nákladů a omezení německých aktivit zkoumá alternativní využití pro své továrny v Drážďanech a Osnabrücku. Vedení chtělo původně zavřít několik závodů v Německu, narazilo ale na odpor odborů. Před Vánocemi se společnost dohodla s odbory, že letos ukončí výrobu v Drážďanech. Tam má 340 zaměstnanců a vyrábí tam elektromobil ID.3. Koncern ale také oznámil, že v roce 2027 ukončí výrobu v Osnabrücku, kde 2 300 zaměstnanců vyrábí model T-Roc Cabrio.
VW vypověděl 30 let starou dohodu o zajištění pracovních míst
Čínské společnosti již investovaly v Německu, které je největší ekonomikou v Evropě, do mnoha odvětví, od telekomunikací po robotiku. Výrobu automobilů tam ale zatím nespustily, přestože Mercedes-Benz má dva velké čínské akcionáře.
Do věci promluví i čínské úřady
Čínské úřady si však vyhrazují právo schválit určité investice v zahraničí a pravděpodobně by se do případné nabídky zapojily hned od počátku. Zdroj agentury Reuters ale upozornil, že rozhodnutí o investici bude záviset také na postoji k Číně ze strany nové německé vlády, která vzejde z únorových voleb.
Unijní cla na čínská auta poškodí hlavně Česko, Slovensko a Maďarsko
Ekonomiky obou zemí se za šestnáct let vlády Angely Merkelové hluboce propojily, k čemuž přispěly investice německých automobilek v Číně. Vztahy však ochladly, protože současná vláda, a zejména Evropská komise usiluje o snížení závislosti na Číně.
–ČTK/RED–
Zelený komunismus v praxi.
Po skončení komunismu rudého naši technicky zaostalou Škodovku převzali cizáci a tak určovali směr, kudy se bude tato automobilka nově ubírat. Mor komunismu, tentokrát zeleného, postihl i tyto cizáky a tak i oni začínají být přebíráni zase jinými cizáky a ti jiní cizáci pak budou nově určovat směr jejich automobilek.
Není důvod se domnívat, že když zelení komouši ve svém snažení ještě pár let vydrží, že nedojde k tomu, že těm „cizákům“ nakonec neodevzdají kromě tohoto odpadu, tedy automobilek, nakonec i svoji vlajkovou loď se jménem ochrana klimatu a záchrana planety. A pak to budou „cizáci“, kteří budou určovat kurz a tempo lodních motorů této vlajkové lodi původně postavené v grydýlistických loděnicích.
Když komouš hospodaří, naše peníze mizí.