Klamavá nabídka mobilního operátora zaskočila Marii z Jižních Čech

404

Neetická obchodní praktika mobilního operátora přišla úřednici z Jižních Čech na 2 000 Kč. Praxe ukazuje, že orientace v nabídce mobilních operátorů není vůbec jednoduchá. Což platí dvojnásob, pokud jsou u mobilního operátora běžné klamavé obchodní praktiky. Své o tom ví i Marie D. z Jižních Čech.

Marii akorát končila dvouletá smlouva s mobilním operátorem. Těsně před vypršením smlouvy jí zavolali z call centra jejího mobilního operátora, aby smlouvu prodloužila za stávajících podmínek o další dva roky. Pracovnice call centra Marii nabídla, že pokud se k prodloužení smlouvy zaváže hned, získá 2 000 Kč na nákup nového telefonu. Marii zároveň upozornila, že nabídku může využít pouze teď, anebo vůbec. Marie souhlasila, protože o koupi nového telefonu uvažovala již delší dobu.

O víkendu si Marie prošla nabídku telefonů na internetu a vybrala si telefon podle svých možností. Následující týden v pátek po práci navštívila prodejnu svého mobilního operátora, aby si nový telefon vyzvedla. Těšila se, že si do něj nainstaluje aplikaci na výuku angličtiny. Jenomže se netěšila dlouho.

Na přepážce jí zaměstnanec mobilního operátora sdělil, že nárok na nákup nového aparátu měla pouze prvních 10 dní od telefonátu, v němž souhlasila s prodloužením smlouvy na další dva roky. A dodal, že holt měla přijít dříve, takhle, že musí telefon sama zaplatit v plné výši.

Marie byla jeho slovy překvapena, protože o lhůtě 10ti dnů nevěděla vůbec nic. Jednoduše proto, že jí o ní pracovnice call centra neinformovala. Posléze navíc zjistila, že ji pracovnice call centra sjednala tarif, který byl pro ni docela nevýhodný a o cca 300 Kč dražší, než by potřebovala. Mimo jiné v něm měla SMS zdarma, které Marie ale vůbec nevyužívá.

KOMENTÁŘ

Please enter your comment!
Please enter your name here