Prodejce spodního prádla Astratex zvýšil obrat o 90 procent

351
Astratex
Foto: Astratex

Společnost Astratex, internetový prodejce spodního prádla, v letošním prvním čtvrtletí meziročně zvýšila tržby o 90 procent. Obrat firmy dosáhl více než 300 milionů korun. Firmě, která patří do svěřenského fondu premiéra Andreje Babiše [ANO], rostl obrat na všech deseti trzích, kde působí.  

Podle vyjádření firmy růstu pomohly – vedle posílení online nákupů kvůli pandemii covid-19 – rozsáhlé slevové a marketingové akce na začátku roku i nové zákaznické služby.

„Náš obrat výrazně roste již od loňska, nicméně v 1. čtvrtletí nárůst ještě zrychlil. Jedním z důvodů byl samozřejmě i loňský jarní pokles kvůli pandemii. Nicméně očekáváme, že tempo růstu nejméně o 25 procent udržíme i po zbytek letošního roku. To by znamenalo tržby přes jednu miliardu korun,“ říká generální ředitel Astratexu Miroslav Tesař.

Ten společnost Astratex vede od léta 2019, kdy do ní přestoupil z pozice ředitele prodejní sítě a péče o zákazníky v Alze. Výměna části managementu tehdy souvisela se změnou majitelů Astratexu v roce 2018. Tehdy nadpoloviční podíl ve společnosti získala investiční skupina Hartenberg Holding, která patří do svěřenského fondu premiéra Babiše.

Česko zůstává pro Astratex klíčovým trhem

Podle vyjádření zástupců Astratexu firma stále realizuje téměř polovinu tržeb v Česku. Přesto zaznamenává výrazný růst i na dalších trzích, kde působí. Například v Polsku se letos Astratex stal největším specializovaným on-line obchodem se spodním prádlem. Po nedávném opětovném vstupu na ukrajinský trh se firmě během několika měsíců podařilo překonat hranici milionového čistého obratu.

V létě nebo v druhé polovině roku firma chystá vstup na západoevropské trhy v Německu a Rakousku. Spustila také prodej zboží na on-line tržištích jako je Amazon či polské Allegro. V Praze pak otevřela kamenné poradenské centrum.

Firma rovněž pracuje na rozšiřování zákaznických služeb. Patří k nim například pomocník pro nalezení správné velikosti nebo výměna zboží on-line bez platby za dopravu. Rozšiřovat rovněž hodlá leteckou přepravu zásilek na vybrané trhy. Čímž chce zkrátit dobu doručení na méně než polovinu.

Loni Astratex utržil 804 milionů korun

Astratex loni zvýšil tržby meziročně o 20 procent na 804 milionů korun. Zhruba polovinu prodejů stále připadá na Česko. Silné prodeje potvrzuje firma vedle Česka zejména na Slovensku, v Polsku, Maďarsku a Rumunsku.

Společnost na trhu funguje od roku 2000, o pět let později se začala věnovat výhradně prodeji přes internet. Většinu sortimentu tvoří dámské spodní prádlo a plavky, ale i pánský sortiment, sportovní prádlo a nabízí také ložní prádlo.

„Astratex nakupuje u více dodavatelů. Kromě svých produktů nabízí také zboží dalších značek, jako jsou například DKNY, Calvin Klein, Ralph Lauren, Under Armour, Reebok, nebo Wonderbra,“ uvedl pro FinTag.cz Miroslav Tesař.

Všechny naše internetové obchody mají společný sklad, který se nachází v Náchodě. Jeho rozloha je přes 3 500 metrů čtverečních a je v něm uloženo přes 4 000 druhů zboží [cca 200 000 položek]. Společnost Astratex loni bodovala v soutěži Shop roku 2020, když se umístila v kategorii „Cena kvality: Oblečení“ na prvním místě.

–RED–

KOMENTÁŘ

Please enter your comment!
Please enter your name here