Většina prodejců již zahájila letní výprodej. Sezónní výprodeje přitom budou mnozí držet až do srpna. Podle obchodníků jsou slevy podobné jako minulé roky. Stejně jako v předchozích letech lze očekávat jejich postupné zvyšování.
Fashion Arena Prague Outlet spustila letní slevy podle informací na svém webu již 24. června. Akční nabídky mají různou dobu trvání, některé končí v polovině nebo koncem července, další pokračují do 15. srpna.
Letní slevy chystá také internetový prodejce Alza.cz. Výše slev se liší produkt od produktu od jednotek po desítky procent.
„Každoročně zařazujeme začátkem prázdnin do akčních nabídek tisíce produktů napříč celým sortimentem našeho e-shopu. Například v loňském roce jsme do akce nominovali více než 18 000 položek,“ uvedla mluvčí e-shopu Daniela Chovancová.
Velkolepý letní výprodej oznámil online obchod Zoot.cz. Ten nabízí až 70% slevy. Podle jeho reklamy jde o největší módní událost roku.
„Vybavte se od úplných základů až po opasky a cinkrlata, protože jedině a jenom teď to můžete udělat s až 70% slevou. Tak ať vám nikdo nic nevyfoukne před nosem,“ uvádí internetový prodejce Zoot.cz.
Nutno dodat, že v jeho případě – stejně jako u ostatních prodejců – až 70% slevy jsou skutečně výjimkou. I tak jsou ale v desítkách procent.
Letní výprodej v Hatích u Znojma i ve fondu premiéra
V centru Freeport Fashion Outlet v Hatích u Znojma začaly letní slevy již 14. června a pokračovat budou zhruba do poloviny srpna. Mnoho obchodníků podle ředitele centra Jana Procházky zboží zlevnila rovnou na polovinu.
„Pro Freeport nastává aktuálně klíčové roční období. Jižní Morava je totiž oblíbenou turistickou destinací a navíc se konečně začíná plně uvolňovat provoz na česko-rakouské hranici. Díky tomu začínají centrum znovu navštěvovat rakouští zákazníci, kteří standardně tvoří polovinu návštěvníků,“ uvedl.
Doplnil, že přes trvající omezení centrum eviduje asi o 40 procent vyšší tržby a o 30 procent vyšší návštěvnost ve srovnání s dobou po otevření v loňském roce.
Letní výprodej zahájil také internetový prodejce Mall.cz. Konkrétně například na zboží v segmentu dům a zahrada. Slevy jsou až 60%. V rámci akce „Denně stovky slev a jedna pecka“ obchod nabízí slevy i na další zboží, jako jsou například elektronika, zboží pro děti a mládež a jiné.
Letní výprodeje zahájil také e-shop se spodním prádlem a plavkami Astratex [patří do svěřenského fondu premiéra Andreje Babiše, pozn. red.]. Se slevami v několika fázích počítá do konce srpna. Podle generálního ředitele firmy Miroslava Tesaře se zájem o plavky vrátil k běžnému stavu.
„I přes dobíhající opatření je to pro nás příjemné překvapení a je vidět, že se lidé po loňské pauze těší na dovolené,“ řekl.
Přesun zákazníků na internet podle něj stále trvá, po otevření kamenných obchodů sleduje meziroční nárůst tržeb o 40 až 50 procent.
Jaká jsou pravidla v obchodech
Zákaznický zájem si momentálně chválí e-shopy, kteří úbytek poptávky nesledují, ale i outletová centra. V kamenných prodejnách platí mírnější protiepidemická opatření. Na jednoho zákazníka připadá nově provozní plocha deset metrů čtverečních, místo dosavadních 15 metrů. Stále platí, že lidé musejí mít nasazený respirátor, při příchodu do obchodu si dezinfikovat ruce a od cizích lidí dodržovat dvoumetrové odstupy.
–ČTK/RED–