Simplea rozjela 100% online sjednání životního pojištění

446
zivotniho_pojisteni
Foto: Pixabay.com

Pojišťovna Simplea spustila aplikaci pro sjednání životního pojištění plně online. Stala se tak první pojišťovnou na českém trhu, která online sjedná plnohodnotné životní pojištění bez operátora call centra a dalších omezení.

Formulář zájemci najdou na webu pojišťovny. Simplea podle svých zástupců cílí online sjednáním na klienty, kteří už dnes běžně fungují online a šetří si tím čas. Zároveň nechtějí nikam chodit, někam volat nebo využít služby finančních poradců.

„Jsem rád, že se nám podařilo splnit to, co jsme si předsevzali – vytvořit online sjednání životního pojištění bez nutnosti kontaktu s operátorem a nejen pro zdravé klienty a s plnou nabídkou pojistného krytí,“ říká ředitel Simplea pojišťovny Martin Švec.

Martin Švec: Simplea pojišťovna je stoprocentní FinTech

Zdůrazňuje, že online proces je 100%. To znamená, že klient uzavře životní pojištění zcela a jen online. Spuštění aplikace pro sjednání životního pojištění podle jeho slov předcházelo maximální zjednodušení smluvních podmínek o pojištění. To znamená jasnou a přehlednou pojistnou smlouvu o minimálním počtu stran. To i kvůli minimu výluk z pojistného plnění.

„Oblastí, ve kterých jsme přinesli něco nového a unikátního, je opravdu hodně,“ chlubí se Martin Švec.

Pojišťovna s minimem výluk a 99% plněním

Zástupci pojišťovny upozorňují na závěry svých průzkumů, podle kterých je mnoho Čechů k životnímu pojištění nedůvěřivých. Nejsou si totiž jisti, že v případě problémů jim pojišťovna skutečně vyplatí to, na co mají nárok.

„V tomto směru jde Simplea dlouhodobě proti proudu. Zaměřujeme se na pojištění vážných zdravotních rizik a garantujeme plnění v 99 procentech případů. Můžeme proto slíbit, že své klienty nenecháme v těžkých životních okamžicích na holičkách,“ tvrdí Martin Švec.

Základem pro výplatu pojistného plnění je ale za všech okolností právě správně sjednaná smlouva. Důležité je, aby v ní pojištěnec uvedl všechny důležité informace a nic nezamlčel. Jen tak ho pojišťovna správně pojistí. Klíčové je i správné nastavení pojistných částek.

Zdražující nemovitosti a hypotéky zdražují i životní pojištění

Odborníci se shodují, že základem životního pojištění je krytí rizika smrti a invalidity. A to na odpovídající částky. To znamená na částky, které udrží finanční chod domácnosti v situaci, kdy dojde k ponížení příjmů kvůli smrti či nemoci. Vše ostatní jsou jen doplňková připojištění.

„Pojištění pro případ nemoci nebo úrazu může v určitých případech pomoci. Například u rakoviny to mohou být právě peníze z pojištění, které může klient použít na účinnější a organismus méně zatěžující léčbu. A nemusí čekat týdny nebo měsíce, zda mu to zdravotní pojišťovna schválí,“ říká Martin Švec.

Zároveň ale i doplňuje, že platit si například pojištění na denní odškodné při úrazu už moc smysl nedává.

„Vypadá to sice lákavě, dostat pár tisíc při vymknutém kotníku, ale v momentě, kdy skončím na vozíku, jsou potřeba k zajištění kvalitního života spíše miliony korun. Bohužel lidé stále chtějí z pojištění raději dostat pár tisícovek při prkotinách, než pořádný balík v případě těžkého úrazu nebo nemoci,“ vysvětluje.

Jak funguje online sjednání

Martin Švec představuje Simplea pojišťovnu jako 100% fintech. Tomu odpovídá i online sjednání pojištění. Tým pojišťovny nejprve důkladně prozkoumal trh, porovnal stávající procesy konkurence a teprve pak vytvořil unikátní aplikaci.

„Z průzkumu vyplynulo, že dnešní nabídky se jako online jen tváří, ve skutečnosti mají spoustu omezení,“ konstatuje ředitel pojišťovny Simplea.

I životní pojištění je třeba v čase aktualizovat, říká Martin Švec

Ukázalo se, že mnohé sjednavače nakonec vždy zájemce navedou k operátorům na dořešení pojištění nebo mají jen zjednodušenou variantu pojištění, která ale nenabízí všechna rizika. Třeba kryje omezenou dobu, například jen po dobu deseti let. Nebo pojistí jen zdravé lidi z důvodu jednoduchého zdravotního dotazníku. Rovněž obvykle nabízí balíčky, které si nelze upravovat podle individuálních potřeb.

„Dalším chytákem bývá ocenění zdravotního stavu, které proběhne až po uzavření smlouvy. Sjednáte si tedy smlouvu online, ale pojišťovna vám až na základě vyhodnocení zdravotního stavu jejich pracovníkem řekne, zda vás bere a za jakých podmínek. A to třeba i se zpožděním dvou týdnů. Mnozí lidé si tak mohou myslet, že mají pojištění vyřízené, a následně se dozví, že žádné nemají,“ popisuje další pasti Martin Švec.

Dodává, že pro online sjednání pojištění v Simplea pojišťovně člověk potřebuje pouze BankID. Rozsah pojištění si taktéž individuálně upraví a sám si vybere z nabídky pojištění i určí pojistné částky.

–DNA–

KOMENTÁŘ

Please enter your comment!
Please enter your name here