Kolo jako z porcelánu vyšlo na 800 tisíc korun

317
Festka kolo

Sbírat a investovat do něčeho nezná překážky. Sběratelským artiklem se přitom v poslední době stávají i kola. Většinou jde o silniční speciály vyrobené v malých sériích. Vznikají ale i nové sběratelské kusy. Jedním z nich je i unikátní karbonové kolo Festka v přepočtu za více než 800 tisíc korun.

Kolo si na míru nechal vyrobit milovník cyklistiky a porcelánu cyklista Suratchai Chenyavanij z Bangkoku.

„Vlastním mnoho kol, která jsem si nechal postavit na míru, ale teprve u tohoto kola jsem pochopil, co to skutečně znamená nechat si postavit kolo na míru a podle svých představ,“ říká Suratchai Chenyavanij.

Majitel přitom patří k aktivnímu jezdci, který do kol investuje nemalé částky. Není divu, vždyť sběratelská mánie zachvátila po automobilech a motocyklech i bicykly. Zájem je o úplně všechna kola od skutečně historických velocipédů z druhé poloviny 19. století až po silniční a horská kola z doby před čtvrtstoletím.

Kolo jako z porcelánu

Karbonové kolo, které si za více než 800 tisíc korun, nechal postavit Suratchai Chenyavanij, je unikátní ruční malbou ilustrátora Michala Bačáka. Malbu umělce navíc doplňují detaily tvořené 24 karátovým zlatem. Kolo vznikalo 13 měsíců. Důvod?

Michal Bačák na ultralehký karbonový rám totiž musel obrazově kobaltovou modří zaznamenat životní cestu majitele kola. A to v dekorativním duchu, který je umělcovým vlastním amalgámem portugalského Azulejo a tradiční anglické porcelánové školy Churchill Blue Willow.

„Design zahrnuje všechny důležité milníky v jeho životě, od narození dětí až po jeho koníčky jako cestování či hraní na flétnu, o cyklistice nemluvě,” říká Michal Bačák.

Ač kolo může působit křehkým „až porcelánovým“ dojmem, jedná se o velmi výkonný závodní stroj, který je navržen pro každodenní používání.

„Každý komponent na kole patří mezi to nejlepší na trhu. Ale ani to v tomto případě nestačilo. Například z bezdrátové sady Sram eTap muselo jít dolů původní logování tvořené stříbrnou samolepkou, které následně nahradila ruční malba ladící lépe s celkovým designem,“ vysvětluje spoluzakladatel firmy Festka Michael Moureček.

Dodává, že fakt, že kola Lightweight mají kromě pozměněného designu ještě vyměněná ložiska za ta nejlepší dostupná keramická, byl už jen třešničkou na dortu.

Kola pro movité klienty

Podobně to vidí i umělecký ředitel výrobce kol na míru Tomáš Hnida. Ten říká, že kolo tvoří krásný celek a při pohledu zblízka nabízí ohromné množství příběhů a rafinovaných detailů. Bez zajímavosti v tomto ohledu pak není, že výroba podobně vychytaných kol není pro firmu ničím výjimečným. Zhruba 80 procent rámů a kol Festka exportuje právě k zákazníkům do Šanghaje, Singapuru či Kuala Lumpur, ale i do USA nebo Austrálie.

–DNA–

KOMENTÁŘ

Please enter your comment!
Please enter your name here